Szereplők
Zidane Tribal
Kora: 16
Neme: Férfi
Faja: Ismeretlen
Kasztja: Tolvaj/Thief
Fegyverneme: Tőr/Dagger vagy Kétpengés kard/Thief Sword
Lakóhelye: Lindblumi Régensség, Lindblum(főváros)
Árvaként kerül a város leghíresebb színháztársulatához. Baku, a főnök fiaként neveli fel. Mivel a társulat tolvajbanda is egyben, ezért Zidane jól képzett tolvaj és ügyesen bánik a tőrökkel. Azzal dicsekszik, hogy a lindblumi nők között nagyon kedvelt (ám ez nem nagyon látszik bebizonyosdni). Talpraesett, és kiváló vezető, mindig tudja, mit mondjon és inkább kicselezi ellenfeleit, mint legyőzi. Rettenetesen beleesik az alexandiriai hercegnőbe, ami többször is mosolyfakasztó helyzeteket teremt.
Vivi Orunitia
Kora: 9
Neme: Férfi
Faja: Ismeretlen
Kasztja: Fekete Mágus/Black Mage
Fegyverneme: Mágus Bot/Mage Staff
Lakóhelye: Alexandriai Királyság, Quan barlangja (Quan's Dwelling)
Ő is árva, akár Zidane, azonban rá Treno környékén talál Quan, aki egészen egészen haláláig neveli. Nevelőapja halála után a fővárosba utazik, hogy megtekinthesse a Hercegnő 15. szültesénapja alkalmából előadott színdarabot. Sokat gondolkodik önnön voltáról, mert sehol sem találkozott hozzá hasonlókkal. Félénk gyermekként indul neki a világnak, de barátai segítenek neki felfedezni önmagát.
Garnet Til Alexandros the 17th (Dagger)
Kora: 15
Neme: Nő
Faja: Ember
Kasztja: Idéző/Summoner és Fehér Mágus/White Mage
Fegyverneme: Pálca/Rod vagy Ütő/Racket
Lakóhelye: Alexandriai kiráylság, Alexandria (főváros)
Brahne királynő és férje örökbefogadott lánya. Származása ismeretlen. Egészen 14 éves koráig boldog élete van a kastélyban, saját nevelője, Tot okítja a világ ismereteire. Sosem jár a kastély falain kivül, ami rendkivül naívvá teszi, ezért rengeteg felfedezni való vár rá, amikor úgy dönt, hogy megszökik. Zidane mellett sikerül megtapasztalnia mindazt, amire a könyvek nem tanították. Mindig melegszívű, segítőkész, de nehezére esik beilleszkednie új környezetébe. 15. születésnapja alkalmából egy léghajós színháztársulat érkezik a városba, hogy a kedvenc színdarabjával kedveskedjenek neki. Úgy dönt, hogy a léghajóval fog megszökni az egyre furcsábban viselkedő mostohaanya elől.
Adelbert Steiner (Rozsdás/Rusty)
Kora: 33
Neme: Férfi
Faja: Ember
Kasztja: Sötét Lovag/Dark Knight és Misztikus Lovag/Mystic Knight
Fegyverneme: (Kétkezes) Kard/Sword
Lakóhelye: Alexandriai kiráylság, Alexandria (főváros)
Az alexandriai kastély testőrkapitánya. Nagy riválisa, az alexandriai hadsereg marsalja, Beatrix. Testőrei, az ő nagy keserűségére nem éppen veszik komolyan munkájukat, ami szokszor hátrányba hozza Beatrixszal szemben. Miután a hercegnő sikerrel megszökik a léghajóval (bár ő oda is követi), minden igyekezetével azon van, hogy visszavigye. Riválisának érzi Zidanet, mert mindketten a hercegnő testőrének a szerepét játszák, bár különböző okokból. Ő nő fel legkésöbb az eléjük táruló feladatokhoz, és általában ha nem harcról van szó, csak hátráltatja a csapatot.
Freya Crescent
Kora: 33
Neme: Nő
Faja: Patkány
Kasztja: Sárkány Lovag/Dragoon Knight
Fegyverneme: Lándzsa/Spear
Lakóhelye: Burmiciai Királyság, Burmicia(főváros)
A burmiciai fellegvár Sárkány-lovag rendjének megbecsült tagja. Miután szerelme, Sir Fratley kalandvágytól fűtve nekiindult a világnak, nem telt bele sok és megunta a várakozást. Szerelme után eredt, azonban minden türelme és alapos kutatása ellenére sehol sem leli. Lindblumban hozza össze újra a sors régi barátjával, Zidanenal és kis csapatával, akik egészen eddig Brahne haragja elől menekültek. Mindig a legjobbat és a legtöbbet nyújtja, amikor szükség van rá, de Cleyraban nagy csapás éri, amitől zárkozottá válik. Személye a játék folyamán egyre inkább háttérbe szorul.
Quina Quen
Kora: Ismeretlen
Neme: Ismeretlen
Faja: Qu's
Kasztja: Kék Mágus/Blue Mage
Fegyverneme: (Csata) Villa/Fork
Lakóhelye: Lindblumi Régensség, Quen mocsara
Ez a fura lény, akiknek se nemét, se korát nem lehet megtudni, a mocsarak kis szigetein gyakori. Fő táplálékuk a békák. Quina maga, Garnethez hasonlóan, sosem járt otthonán kivül, de Zidane érkezésekor, mentora Quen a kis csapat nyakába varja a mindig éhes inyencet. Zidane minden példamutatása ellenére folyton a saját feje (hasa) után megy. Egyetlen célja, hogy minél több féle ételt kóstolhasson meg, ahogyan azt Quen meghagyta neki. Mindemellett nem mondható rá, hogy önző, mert ő is aktiv tagja a csapatnak. Mókás külseje és falánksága több remek poénra adott okot a fejlesztőknek.
Eiko Carol
Kora: 6
Neme: Nő
Faja: Ember
Kasztja: Fehér Mágus/White Mage és Idéző/Summoner
Fegyverneme: Fuvola/Flute vagy Ütő/Racket
Lakóhelye: Madain Sari (Külső Kontinens/Outer Continent)
A külső kontinens mellett fekvő egyik szigeten egy ősi törzs élt, akik Gaia(a bolygó) legerősebb lényeinek a felfedezésén és megidézésük gyakorlásával foglalkozott. Azonban 1 évvel Eiko születése elött, hatalmas tornádó csapott le a városkára. Alig maradtak túlélők, így mire Eiko elérte a 6. évét egyedül maradt, mert utolsóként nagyapja is elhunyt. A város romjai között mooglekel él együtt, és a közeli Conde Petieből lopnak élelmet maguknak. Eiko aktív gyakorlója a lények idézésének, ami megmagyarázza Garnet lény-idéző képességét és rémálmait. Miután Zidanéknak sikerül nyakoncsípniük a tolvajokat, mindenáron Zidanenal akar tartani, és bár látja, hogy Garnet és Zidane között vmiféle szerelem szövődik, ő mégis megpróbálja 'megszerezni magának' Zidanet. Legjobb barátja, Mog is elkiséri az úton, akiről késöbb érdekes dolgok derülnek ki.
Amarant Coral (Lángoló Amarant/Flaming Amarant)
Kora: Ismeretlen
Neme: Férfi
Faja: Ember
Kasztja: Samuráj/Samurai és Ninja
Fegyverneme: Karmok(Karom szerű fegyver)
Lakóhelye: Alexandriai Kiráylság, Treno
Eredetileg a trenoi aukciós ház őre, de egy nap, szerencsétlenségére pont Zidane rabolja ki a házat, és őt keveri gyanúba. Úgy dönt, hogy nem hagyja magát börtönbe záratni, így körözött személyé válik. Madain Sariban találkoznak újra össze, de egy párbajban Zidane újra legyőzi, ezuttal szavak helyett fegyverrel. Zidane kérésére a csapattal tart, de csak azért, hogy megtudja, miben rejlik legyőzőjének titka. Eleinte mit sem törődik a körülöttük zajló dolgokkal, de késöbb, rá kell ébrednie, hogy a csapatmunka és az összetartás épp olyan értékesek mint az önálló eredmények.