|
Final Fantasy X (PS2) 2001
"The magical world of Spira is under threat from Sin - an evil entity that unleashes havoc, terror and destruction..." "If there is a will, there is a way!" |
Szereplők:
Tidus Yuna Auron
Wakka Lulu Rikku Kimahri |
Rövid
történet:
A történet főszereplője, Tidus, szemtanúja és egyetlen túlélője Zanarkand pusztulásának. A város megsemmisítése után a legendás, legyőzhetetlen lény, Sin elnyeli Tidus-t, és ezer évvel későbbre repíti. A Sin elleni harc azonban itt is folyik: Yuna a végső idézésre készül, amivel állítólag örökre elmúlhat a veszedelem. Útján testőrei, a titokzatos Auron, a szótlan Kimahri, a rideg Lulu, a szeleburdi Rikku és a játékos Wakka kísérik őt. Természetesen a csapatba Tidus is beáll, és együtt indulnak el a cseppet sem sok sikerrel kecsegtető cél felé. |
|
|
Statisztika:
2006 májusáig megközelítőleg 7,95 millió példányt adtak el a játékból világszerte |
|
|
Információ:
Kérdezz a játékról a fórumban! (ha elakadtál, ha észrevételed van)
Teljes magyar végigjátszás
Hivatalos Square képek
Érdekességek:
1. Ez az első Final Fantasy-játék, amelyhez folytatás készült (a X-2)
2. Ez az első Final Fantasy-játék, amely PS2-re jelent meg, és amelyben a főbb szereplőknek hangja is van
3. Az eddigiektől teljesen eltérő fejlesztési módszernek köszönhetően a játékban nincsenek szintjei a karaktereknek, ily módon nincs Level up sem.
|
|
Összeállította:
szriccs / Emtrexx |
Részletes leírás:
2000-ben a Final Fantasy IX kiadása megosztotta a játékosokat, egyrészt a radikálisan új karakterek és világ újdonsága, másrészt a PC-s verzió hiánya miatt. Egyeseknek nagyon tetszett, mások nagyot csalódtak. A 9-es szám után a 10-es következik, és ez egy sorozat életében jubileumnak számít. Mindenki sejthette, hogy valami nagyon újat , valami nagyon színvonalasat, és valami nagyon maradandót fognak a Squaresek kiadni. A hozzáértők már kiismerték a Square szokásait, és sejthették hogy már 2000-ben elindult a fejlesztés. Helyes volt a feltételezés, ugyanis a teljes, Final Fantasy X project 2000-tõl 2003-ig tartott, ha beleszámítjuk mind a három kiadást. Három év hosszú idő, és ennyi idő alatt rengeteg minden kisülhet egy fejlesztésből. Egyet elmondhatunk nyugodt szívvel: a Final Fantasy X kezdi felülmúlni a ”Játék” színvonalat. Most pedig elolvashatjátok, mi lett a gyümölcse ennek a három éves munkának.
A 7. részhez hasonlóan ez a rész megint forradalminak számít. A „haladjunk a korral” elv alapján a Final Fantasy X átköltözött a Sony PlayStation 2-es konzolra, így külalakjában óriásit fejlődött. A játék grafikája teljesen 3-dimenziós; a helyszínek, a harcok, a szereplők, és a minigame-k, minden.
Az új DVD-adathordozó által nyújtott tárhelykapacitásnak köszönhetően természetesen sokat javult a képi világ, és zene is, ami most már gyönyörűen cseng, és néhány szám még a komolyzene szeretőinek fülét is kényeztetheti (megj: és néhány még a rockerekét is ), hála Nobou Uematsu kitűnő munkájának.
A grafika, mint már írtam, csodálatos. A játék teljesen kihasználja a PS2 nyújtotta lehetőségeket, és egyszerűen lenyűgöző látványt nyújt. Karakterünket váltakozó szögből veszi a kamera, és szép effektek kísérik végig utunkat. A játékban 30-40 darab animáció is található, amelyek képe kristálytiszta, és hihetetlenül részletgazdag. Óriási előrelépés, hogy a szereplők immáron a saját hangjukon beszélnek. Bár beállítható a feliratozás, de a szereplők hangsúlya, stílusa, sokkal jobban kivetítődik, mint a korábbi részekben. Az új grafikus motor lehetővé tette a szereplők mimikájának programozását, így az indulatok, érzelmek nagyon jól megjelennek. A játék ilyen tekintetben a sorozat jelenlegi csúcstartója. Egy érdekesség hogy, három verzióban is megjelent, és vannak bizonyos eltérések. Az Európai PAL verzióban találunk egy bónusz DVD-t, ami a kulisszák mögé vezet be. A japán verzió az japán :). Az amerikai verzióból kihagytak néhány szörnyet, illetve teljes képernyõs. Óriási hátrány a PC-s változat hiánya. Ennek szerződésbeli okai lehettek, illetve kevés PC-n indulna el tökéletesen a játék.
A történet nagyon modern, és egyben nagyon hangulatos. A játék főszereplője egy BlitzBall sztárjátékos, Tidus, aki elkeveredik otthonából egy másik világba, melyet Spirának neveznek. Tidus hamarosan felismeri, mennyivel másabb Spira mint az ő világa. Ebben a különös világban egy SIN nevű óriási lény pusztítja a városokat, és a megfékezésére csak egy ismert mód létezik. Még a cselekmény elején főhősünk összetalálkozik az elbűvölő szépségű Yunával, majd innentől együtt próbálják Sin elpusztításának módját és a haza vezető utat. Ahogy egyre kezdjük feltérképezni a számunkra ismeretlen világot, úgy találunk új kapcsolatokat, amelyek barátsággá, és szerelemmé mélyülnek.
Játékmenet rengeteg változáson esett át, és rengeteg pozitív újítást tartogat. A karaktereink teljesen új módon fejleszthetők. A korábbi részekben a karakterek a csaták után tapasztalatpontokat kaptak, majd bizonyos összeg után léptek szintet, így javítva minden tulajdonságukat. A 10. részben is Exp-t kell gyűjteni, de itt nem szintet lépünk, hanem kapunk egy „lépés pontot”. A fejlesztés egy táblázaton történik, amit „sphere gird”-nek hívnak, és ahol meghatározott mezők meghatározott tulajdonságokat fejlesztenek, amelyet ún. „sphere”-kkel aktiválhatunk. A kapott lépéspontokkal lehet haladni a táblázaton, és út közben aktiválni a fejlesztőmezőket. Az európai verzióban találhatunk egy bónusz táblázatot, amelyet a játék elején választhatunk ki. Aki kitapasztalja a táblázatot, legyőzhetetlenné válhat.
Óriási újdonság a harcban az ATB rendszer, amellyel harc közben cserélgethetjük a party-nk tagjait. Nagyon előnyös lehetőség. A 8. részben nagy probléma volt a GF-ek (megidézhető lények) animációjának hosszúsága, és idő után unalmassá, majd idegesítővé válása. Ezt is megoldották, mivel az animációt át lehet állítani rövidre. A megidézhető lényeket Aeon-nak hívják és megidézésük után teljesen irányíthatók; saját speciális támadásaik vannak, varázsolnak, elmenekülhetnek. A játék harc része rengeteget szépült, fejlõdött, és javult.
Érdekesség, hogy néha a főhős saját monológjait is halljuk, amelyekben kívülállóként, mintegy visszaemlékezve mesél az eseményekről. Tidus a főhős, de mégsem körülötte forognak az események.
A játékból több millió darabot adtak el eddig, de még napjainkban is jól fogy. A Final Fantasy X minden szempontból óriási, tökéletes, egyedi. Ezek a szavak nem jelentenek túlzást, ez az epizód méltó jubileuma a sorozatnak. Aki anyagilag megteheti, teremtsen lehetőséget a játék kipróbálására. A Final Fantasy X elég érv a PlayStation 2 vásárlása mellett. Az egyetlen felróható hiba az utolsó ellenség gyengesége.
Végszónak nem lehet mást írni: a Final Fantasy X grafikailag, zeneileg, hangulatilag, történetileg: tökéletes.
|