Untitled Document
Final Fantasy X-2
(még szerkesztés alatt)
Furcsamód megértük azt is, hogy kijöjjön az első olyan Final Fantasy játék, ami egy bizonyos résznek a folytatása. Bár miután végignéztem a stáblistát, kicsit elszomorodtam, ugyanis alig találtam ismerős nevet. Sajnálatos módon nem az eredeti gárda alkotta a játékot, hanem valami teljesen új. Kissé félve nyomtam le a "New Game" opciót és az intro megtekintése után sajnos úgy tűnt, félelmem beigazolódott. Az első reakcióm az intro után: "MI EZ?!" Sajnos, ezzel a kritikával nem voltam egyedül. Az Introban Yuna, a Lucai stadionban előad egy Britney Spears-t meghazudtoló dalt, koncert formájában, amitől kirázott a hideg. Egy teljesen idétlen környezetbe csöppenünk, aminek tulajdonképpen semmi köze az eddigi Final Fantasy-k hangulatához. Tehát miután végigbőgtem az Introt, már-már azon gondolkodva, hogy azonnal kiveszem a lemezt a PS-emből és gyorsan viszem a piacra, azért adtam a játéknak egy utolsó utáni lehetőséget a bizonyításra. Az első csata kissé furcsa volt, meg kellett szoknom az új ATB (Active Time Battle) rendszert. Na ez az első jó pontja a játéknak, a fél-realtime harcok sokkal dinamikusabbak, több gondolkodást és taktikát igényelnek. Szóval sikerült elfenekelnem Yunát az Intro után (ezért az előadásért többet is érdemelt volna). A folytatás... Yuna elmenekül mi pedig loholhatunk utána. Mikor utolérjük Yunát, akkor derül fény a titokra, ez nem Yuna, hanem egy csaló! Időközben megérkezik az igazi Yuna is, és beugrik Rikku és Paine közé és itt sírtam újra... következett egy Charlie Angyalai-s bejátszás! Na itt hagytam abba a játékot és csak jóval később, kb. 3-4 hónap múlva vettem elő nagy unalmamban.
És akkor most jöjjön a kritizálás pontokba szedve:
-
A történet nem lineáris mint az eddigi FF játékoknál, így elsőre egy kicsit furcsa lehet. Később hozzá lehet szokni. A játékban van egy fő történeti szál és egy vagon mellékszál. A mellékszálak alakíthatják a főszálat, tehát érdemes minden egyes mellékküldetést megcsinálni. Amennyiben ez sikerül, változhat a befejezés is! Ahhoz, hogy minden egyes mellékszálat megcsináljuk az bizony sok idő, de emiatt is jár egy jó pont, mivelhogy folyamatosan találunk új eseményeket, kihívásokat a játékban. (Megjegyzés: Azt az úriembert aki kitalálta, hogy minden küldi elején és végén legyen "Mission Time!" ill. "Mission Complete" felirat azt legszivesebben agyonlőném, ez nem Command & Conquer az ég szerelmére!)
-
Az eddigi jól megszokott CTB (körökre osztott harc) rendszert felváltotta az ATB (Fél-Realtime harc) ami annyit tesz, hogy a jobb-alsó sarokban a nevünk mellett futó csíkot kell figyelnünk, ha az a végére ér, akkor tudunk támadni. A mágia/skill alkalmazás mostantól nem azonnal történik, hanem van varázslási idő, addig persze kaphatjuk a pofonokat. Figyeljünk tehát oda a taktikára, mert ha fejjel rohanunk a betonfalnak (attack gomb kiékelése, meg hasonlók), akkor hamar a "Game Over" felirat köszönt ránk (dejó, hogy legalább ez nem "Mission Failed"). Nagyon fontos megválasztani, hogy milyen Dress-Sphere -ben megyünk a csatába. Az én véleményem szerint mindenképp legyen egy White Mage gyógyítani, legyen egy Warrior magas Defense-el, aki mindig mindent túlél és adott esetben tud Phoenix-elni, végül legyen egy olyan kari aki nagyot sebez (Black Mage, Samurai, stb..) Ezenkívül, ha olyan ellenféllel találkozunk, akinél ez a trió nem elég effektív, akkor váltsunk Dress-t. Nem kell minden egyes nagyobb ellentől hanyatt homlok menekülni, de azért figyeljünk, általában minden csatát meg lehet nyerni (Omega Weapont 5-6 perc alatt lenyomtam 50-es szinten, ami egy kicsit szánalmas volt). És most jöjjön az anyázás: Mi az, hogy nincs limit?!?! Hát ez azért csúnya volt. Nem gyönyörködhetünk csodálatos limit animációkban, max. a Barbie Fashion Designer-re emlékeztető Dress Change animációk nyújtanak valamiféle vizuális élményt (engem lelomboztak inkább). Nincs summon! Hát gyerekek... azért ennyire nem kellett volna elrugaszkodni a jól megszokott Final Fantasy-s elemektől! Sajnos ezek hiányában a kedves FF fanatikus hamar egyhangúnak találhatja a harcokat és azon kaphatja magát hogy az "X" gombra hajtva fejét álomba szenderül. A harcokat tulajdonképp a folyamatos taktikázás és agyalás tartja fent.
-
A játék legjobb része a képzettsség fejlesztés. Tökéletesen reális! Amit használunk az nő. Szóval stréberkedjünk. Érdemes max. 2-3 Dressre szakosodni, de az időmilliomosok kihasználhatják az összes Dress tápjait. Már az elején nyissuk meg az Abilities menüt és rendezzük el tanulmányainkat. Ez azért érdemes, mert így viszonylag gyorsan erősek lehetünk és nagyon sokszor ezeken a képzettségeken múlik a csata kimenetele. Ezzel a rendszerrel maximálisan egyetértek és teljesen jónak tartom.
-
Következzen a zene! Sajnos nem gyönyörködhetönk Uematsu mester csodálatosan megkomponált remekműveiben. Az új zeneszerző (meg se néztem a nevét) pedig nem az intro után nemhinném, hogy mindenki szívébe belopná magát. Ami viszont legjobban megütött, a csata vége! Kicserélték A ZENÉT ! Kapunk helyette egy teljesen más maszlagot, ami meg sem közelíti a régi győzelmi indulót! Nagyon kevés helyen találhatunk a tájnak megfelelő kellemesen csengő zongoraszólót és leginkább azt az iszonyat géphangot kell hallgatni. Egyetlen helyen bólogattam elismerően, amikor Yuna másodszor koncertezik. Nem vagyok egy Céline Dion rajongó, de elismerésem a "1000 Words" c. dalért, nagyon szépre sikerült. Legalább ez. A többi viszont, már elnézést, de nagyon gyengus! Bár a zene az ízlés dolga, de az én ízlésem nem ehhez van szokva.
-
A megjelenésről nem kell sokat mondanom, teljesen ugyan az a grafikus motor hajtja a X-2-t mint a X-et. Semmi különbség. Hálisten a játék szaggatásmentes és viszonlag gyorsan tölt.
-
A történet sajnos nagyon rövid lett, mármint a főszál. Ha kevés mellékküldetést csinálunk, akkor elég gyorsan végig lehet játszani a játékot. A mellékszálak természetesen kibővítik a történetet, de a fő történeti szál sajnos rövid és... valljuk be kevés. Tulajdonképp az az érzés kerített hatalmába amikor végigjátszottam, hogy a játék nem több egy puszta kiegészítőnél. Nem igazán érdemli meg a 2. rész címet. Több poén és hosszabb sztori kellett volna.
Sajnos nem vagyok megelégedve a játékkal és nagyon úgy érzem, hogy lassan a Final Fantasy is beleveszik abba a hibába, hogy már csak a pénzért összedobnak egy új részt. Nagyon remélem, hogy ez nem így lesz és kicsit talán ezért várok sokat a XII-től. Nem azt mondom, hogy nem lett jó a játék, csak nagyon sok olyan dolgot hagytak ki belőle aminek a hiányában a kedves FF fan elszomorodva veszi ki a DVD-t a PS-ből. Azok számára akik netán ezzel a résszel vagy a X-el kezdték a Final Fantasy-t, azok talán találhatnak izgalmat és újdonságot a játékban, de én mint vérbeli FF fan az egészet nem tartom többre egy gyenge kiegészítőnél.
- Jenova
|